Wat een goed idee! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu Wat een goed idee! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

Wat een goed idee!

Blijf op de hoogte en volg Stichting

18 Juli 2013 | Cambodja, Khett Batdambang

In het begin van het jaar zijn er met een containerschip naaimachines opgestuurd naar Cambodja.
Wij hebben allemaal naaimachines gekregen van mensen uit Nederland. Er zaten een aantal handnaaimachines bij wat natuurlijk ideaal is als er geen stroom is.
De naaimachines op elektriciteit staan nog bij het huis van Yean zus “Oun” .
Zij kwam met het goede idee om een naaiatelier te bouwen voor vrouwen uit het dorp “die geen werk hebben” De vrouwen kunnen naar het naaiatelier toekomen en gebruik maken van de elektrische naaimachines.

Bij de grensplaats “Poipet” tussen Thailand en Cambodja haalt Oun voorgeknipte stof op om blouses van te maken.
Deze kunnen in het naaiatelier in elkaar gezet worden. Per genaaide blouse krijgen ze een vast bedrag. Zo kunnen de vrouwen uit het dorp aan de slag en een inkomen voor hun gezin gaan verdienen.
In het naaiatelier krijgen deze vrouwen een kans een vak te leren en inkomsten te verwerven.
Het leuke is dat er meerdere vrouwen tegelijk kunnen werken in het naaiatelier en zo kunnen ze elkaar helpen en van elkaar leren.
Er is begonnen met de bouw van het naaiatelier. Er zijn grote tafels en stoelen gekocht zodat er genoeg ruimte is om te werken.
Binnenkort kan er gestart worden.

• 18 Juli 2013 - 18:52

Jans Nijholt:

Wat ontzettend goed idee van Oun, dit is het goede om vrouwen aan het werk te krijgen.
    Ik vind het fantastisch, als ze ook maar een beetje goed betaald worden en het niet zo is als in India. Maar dit ziet er zo al goed uit.
    Wat zou ik dat allemaal nog eens zien, maar ja de foto's zijn ook goed hoor.
    Lieve groeten Jans. En veel succes met dit project.