Rondreis door Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu Rondreis door Cambodja - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

Rondreis door Cambodja

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Stichting

20 Juli 2010 | Cambodja, Preah Seihanouk

maandag 19 juli 2010

Vandaag gaan we aan onze rondreis door Cambodja beginnen.
Om 7.15 uur afscheid genomen van de familieleden. Yean’s zus Aun, en haar 3 kinderen gaan met ons mee.
De lijnbus naar Pnhom Penh was keurig op tijd.
Het wordt een reis van zo’n 6 uur. Onderweg word er regelmatig gestopt voor een plaspauze of om wat te kopen.
Tiwi de jongste zoon van 11 jaar hoeft niet te betalen, wel heeft hij geen eigen stoel en moet naast de anderen zitten.
Om 13.00 uur rijden we Pnhom Penh binnen, bij de bushalte worden we uitgezet.
Het is bloedheet als daar staan met al onze bagage.
Een goede kennis van Aun stond gelukkig klaar, hij had beloofd om ons de stad te laten zien. Eerst brengt hij ons naar een tante. Hier gaan we een nachtje slapen.
Natuurlijk staat het eten binnen de korste keren op tafel en we eten allemaal eerst een hapje.
Hierna gaan Yean, Aun en Lizette naar de killing field en de Tuol Sleng gevangenis. Hier worden tijdens de Rode Khmer gevangenen gemarteld en ondervraagd.
Marco gaat met de anderen naar Phnom Penh water park. Heerlijk even relaxen. ’S Avonds gaan we nog op bezoek bij een oom van Yean.
We slapen met zijn allen op een klein kamertje, in een twee persoonsbed met zijn vieren en nog 1 op een eenpersoons bed. We hebben de ventilatie volop gezet maar nog is het erg warm. We slapen dan ook allemaal heel slecht.

Dinsdag 20 juli 2010

We zitten weer in de bus op weg naar Sihanouk ville.
Dit ligt aan de Thaise golf. We zijn van plan om hier een paar dagen te blijven.
Om half 8 zijn we vertrokken en om 12.00 uur rijden we Sihanoukville binnen. Het is zo’n 240 km rijden.
We worden afgezet bij een bushalte. Overal staan brommerscooters klaar om de mensen naar hun bestemming te brengen. Wij zijn in totaal met 9 personen en de nodige bagage dus gaan we met twee taxiscooters op zoek naar een geschikt verblijf.
We hadden al op internet een Guesthouse www.orchidee-guesthouse.com gezien. Dit laten zien aan de taxichauffeur.
Bij het Orchidee Guesthouse aangekomen moeten we eerst nog even onderhandelen over de prijs van de kamers. Uiteindelijk beslissen we twee kamers te huren. Het zijn mooie grote kamers met arco en er is een heel mooi zwembad bij.
Het eerste wat de kinderen doen is omkleden en lekker in het zwembad springen.
Het Guesthouse ligt 5 min. lopen van de zee ’s middags lopen we hier met zijn allen naar toe.
De jongse zoon van Yeans zus Tiwi heeft nog nooit de zee gezien.
Hij is dan ook erg nieuwsgierig en is als eerst in de zee. Het water is heerlijk warm en iedereen geniet volop.

• 20 Juli 2010 - 16:09

Caroline:

wat een welkome opfrissing voor jullie na het snikhete Phnomm Penh en zo'n lange reis. Ziet er goed uit dat zwembad en de zee.
    En wat gezellig dat Aun en de kids mee zijn, een leuke afleiding na een heftig jaar. Geniet ervan en als jullie dit lezen is Lizette jarig: Gefeliciteerd!! en een dikke verjaarskus.

• 20 Juli 2010 - 20:07

Geera:

Wat heerlijk zeg die zee. Lekker opfrissen en ontspannen. Geniet ze en Lizette van harte gefeliciteerd met je verjaardag(is makkelijk te onthouden) mooie datum om jarig te zijn. Alleen ben ik op dit moment nog niet jarig, ik moet nog 2 uurtjes wachten.

• 21 Juli 2010 - 08:52

Kees En Coosje:

Heerlijk even in zee .Lijkt me ook wel fijn .Het is hier ook volop zomer en dus warm.We genieten er wel van .Voor iedereen die jarig is de hartelijke felicitaties en heel veel plezier met de "Club"

• 21 Juli 2010 - 10:45

Anouk:

Wat fijn dat jullie nu kunnen relaxen bij het water!
    Vind het heel tof om te lezen wat jullie allemaal doen, good work.
    Lizette gefeliciteerd en Marco jij ook alvast!