zaterdag 6 aug.11 Rabbit eiland , Kampot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu zaterdag 6 aug.11 Rabbit eiland , Kampot - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

zaterdag 6 aug.11 Rabbit eiland , Kampot

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Stichting

07 Augustus 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Zaterdag 6 Augustus

Vandaag vertrekken we van het Rabbit eiland en gaan naar het stadje Kampot.
We worden met twee bootjes om 11.00 uur opgehaald. ’s Morgens eerst nog even lekker zwemmen in de zee en ontbeten (krab en garnalen en roerbakmie en nasi).
Als alle tassen weer gepakt zijn beginnen we onze terugtocht langs het smalle pad naar de andere kan van het eiland. Gelukkig is het pad weer droog en het loopt een stuk minder zwaar.
Wel moet alle bagage weer mee en iedereen komt nat van het zweet aan bij de bootjes.
We kunnen gelijk instappen om weer naar het vaste land van Cambodja te varen.
In het bootjes worden we allemaal kletsnat van de hoge golven. We hebben er wel om gelachen.
Na een half uur varen komen we aan en kunnen we ons omkleden. Daarna worden we opgehaald door een minibusje om verder te reizen naar Kampot.
Onderweg stoppen we op de krabbenmarkt in Kep en kopen we twee kilo verse krab die ter plekke voor ons klaar gemaakt word. Ook worden er allerlei andere lekkernijen meegenomen zoals vis, gebakken banaan, koekjes, vruchten en rijst.
Onze bedoeling was om te gaan picknicken in een strandhutje maar omdat onze chauffeur haast heeft rijden we gelijk door naar Kampot om een hotel of guesthouse te zoeken. Hier eten we uiteindelijk onze lunch koud en in een soort wasruimte van het hotel op. We hadden het heel anders voorgesteld maar ja…… zo loopt het soms.
Nadat iedereen zicht heeft opgefrist zijn we de stad Kampot lopend gaan verkennen.
Kampot ligt aan een mooie grote rivier. Aan de overkant van de weg is een gezellig guesthouse waar je lekker buiten kunt zitten. Hier zitten we met zijn allen gezellig wat te drinken en doen samen met de Cambodjaanse familieleden spelletjes.
Het woord fluister spel vinden ze erg leuk om te doen. Vooral als het “woord” hardop wordt gezegd en er iets heel anders uitkomt. Er wordt hard gelachen!! We doen het zowel met Nederlandse als Cambodjaanse woordjes. We komen er al snel achter dat we bepaalde Cambodjaanse klanken niet goed uit kunnen spreken.
We slapen 1 nacht in Kampot en vertrekken 7 aug. naar Sihanoek ville.

• 07 Augustus 2011 - 08:00

Geera:

Leuk om lezen en vast erg leuk om de stad te bekijken. Het waait hier vandaag best hard, dus Marty gaat lekker surfen. We vermaken ons prima.

• 07 Augustus 2011 - 19:01

Wybo/Geke:

Jullie hebben weer heel wat beleefd en we hebben met belangstelling de verhalen weer gelezen.
    Blijven jullie een week in Sihanoukville. Geniet maar lekker van het strand.
    Marco we zijn zaterdagavond naar de wedstrijd van Heerenveen-NEC geweest een mooie wedstrijd H.veen kwam met 2-0 voor te staan en in het laatste kwartier werd het nog gelijk-- jammer.
    Wat leuk voor jullie buren dat ze weer een baby verwachten, we hoorden in de Boni al dat ze een nieuwtje voor jullie hadden.
    Groeten aan iedereen
    en tot de volgende keer.