donderdag 11 augustus afscheid nemen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu donderdag 11 augustus afscheid nemen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

donderdag 11 augustus afscheid nemen

Door: Marco

Blijf op de hoogte en volg Stichting

11 Augustus 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Caroline, Andre, Martijn en Lizette. Zij hebben een lange reis voor de boeg en gaan met de bus naar Bangkok. Een reis van zo'n 11 uren.
We hebben met elkaar een hele leuke tijd gehad.

Om half 8 kwam de bus ons ophalen bij het hotel. De Manakken zouden dezelfde tijd vertrekken maar moesten met een andere bus mee.
Wij vertrekken met de bus naar Phnom Penh (zo'n 4,5 uren rijden)

We hebben elkaar tot het laatst toe uitgezwaaid. Het leuke was dat we elkaar nog geen 10 minuten later weer tegenkwamen bij het busstation. Het eerste gedeelte van de reis vanuit Sihanoekville reden de bussen achter elkaar. Af en toe haalden de bussen elkaar in en zo zagen we elkaar weer. Dit was wel heel grappig en er werd flink wat afgszwaaid.

Om 12.00 uur komen wij aan in Pnhom Penh. We besluiten om in het centrum van de stad een hotel te zoeken.
We vinden een goed hotel met schone kamers. Het is even weer omschakelen omdat het erg druk is. Overal zie je brommers, tuktuks, auto's en siclo's.
Wij kijken vanuit het hotel uit op een hele drukke straat.
Het is heel leuk om te zien hoe het drukke verkeer zich langzaam voortbeweegt

Aan het einde van de middag lopen we nog even naar de markt.
Ook rijden we nog met 9 personen in een tuk tuk naar de Tonle Sap en de Mekongrivier.
Ook zien we het Koninklijk palijs en Zilveren Pagode. We kijken naar de zonsondergang en genieten van alles wat we om ons heen zien. Een mooie plekje in Phnom Penh.

'S avonds halen we op de straat ons eten op, kwartel, kip, varkensvlees en rijst. We eten het in de hotelkamer op.

Morgen vertrekken we om 10.00 uur met de bus van Pnhom Penh naar het huis van de familie in Pnhom thom. Een busreis van zo'n 6 uur. Omdat er bij de familie geen internetcafe is zal het moeilijk worden om elke dag een verslag op de site te zetten.

• 11 Augustus 2011 - 17:05

Jans:

Wat emotioneel zeg, dat afscheid, ik moest zelfs even huilen. Moet ik toch nog maar een keer naar Cambodja? Genieten jullie vooral de laatste week en Marco ik vind het geweldig dat je ons zo op de hoogte gehouden hebt, dus als het niet meer mogelijk is, geen probleem hoor. De iederéén de hartelijke groeten.

• 12 Augustus 2011 - 14:31

Caroline:

Het afscheid wasinderdaad ff slikken,vooral Tooth en Lizette hadden het even moeilijk. Maar later met het inhalen van elkaars bussen was het wel weer grappig.
    Wij hebben er geen 11 uur maar 18 uur over gedaan, om 00.00 uur waren we in ons hotel in Bangkok. Ee erg lange reis, we moesten een paar keer overstappen in een andere bus ensoms een tijd wachten op......... tja dat was voor iedereen onduidelijk. Het stukin Cambodja wel erg mooi. door het Gardamongebergte, bij de grens een stuk relaxter dan bij Poipet, in Thailand alleen maar regen gehad, vooral het laatste stuk stortregende het,dat heeft het ook vertraagd.
    Vanohtend hebben Martijn en Andre een pak aan laten meten en Caroline 2 blouses, Vanavond de 1e passessie gehad en het stond prachtig. Vooral om Martijn in een pak te zien, mooie man!!!! Er moesten nog wat kleine veranderingen plaatsvinden en vanavond laat worden ze bij het hotel afgeleverd.
    vandaag verder nog wezen shoppen,hier in hypermoderne winkelcentra en daarna nog naar het grand palace, prachtig wat een goud en blingbling. En naar het backpackerscentrum gegaan, dat leek weer erg op de Pubstraat in SiemReap, gezellig.
    De drukte vinden we erg meevallen, dit komt misschien ook omdat het vandaag een feestdag is omdat de koningin jarig is en veel mensen vrij zijn.
    Vanavond de tassen ingepakt, we hebben zelfs allemaal nog ruimte over, hoe is het mogelijk.
    Lizette en Andre laten zich nog voor de laatste keer stevig masseren en morgen vliegen we terug. Ook dan weer een lange reis, we gaan uit het hotel om 08.30 en komen ongeveer 22.00 thuis in Utrecht.
    We kijken terug op een geweldige vakantie,met veel indrukken en ervaringen, vooral om bij en met de familie te zijn. Marco en Yean geef ze allemaal nog een dikke Cambodjaanse knuffel van ons en zeg maar dat we nog wel wat spierpijn gehad hebben van het waterpolo-en :)