Vertrek naar Cambodja, - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu Vertrek naar Cambodja, - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Cambodja,

Blijf op de hoogte en volg Stichting

01 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

1 juli ’13

Vanmorgen hadden we om 7:00 uur afgesproken met een taxi chauffeur.
Wij stonden keurig op tijd klaar met al onze bagage. Maar er kwam geen taxi.
Na een half uur wachten was er nog steeds geen taxi, maar we hadden een visitekaartje van het taxibedrijf. Wat wij ook probeerden het taxi bedrijf was niet te bereiken.
Gelukkig hadden we nog niet betaald dus besloten we om een ander taxibedrijf te bellen. Via de receptie van het hotel konden we een andere taxi regelen. Tijdens het telefoongesprek werd gezegd dat de taxi met 5 min. bij het hotel zou zijn. Maar de Thaise 5 minuten is toch wel wat langer dan in Nederland. Na ruim een half uur kwam er gelukkig een taxi aan gereden. Het was ondertussen 8.15 uur.
We hebben een extra grote taxi gehuurd om al onze tassen en bagage mee te kunnen krijgen.

Van Bangkok naar de grens is ongeveer 400 km.
Het was zoals altijd erg druk in Bangkok dus het eerste gedeelte schoten we nog niet echt op.
Toen we eenmaal buiten de stad waren konden we goed doorrijden.
Nog wel even leuk om te vertellen we hebben een hele hippe taxi chauffeur. We schatten hem een jaar of 60 maar hij heeft een heel hip kapsel, namelijk een hanenkam helmaal zwart geverfd terwijl de rest van zijn haar grijs is.

Om 12.00 uur kwamen we aan bij het bureau waar we onze visa konden regelen.
Ook regelen we een handkar waar al onze bagage opgeladen wordt.
Uiteindelijk om 13.45 uur liepen we Cambodja binnen waar Oun (Yean's zus) op ons stond te wachten. De tassen werden op een pick-up truck geladen en naar huis gebracht (we slapen bij de familie) Wij vertrekken met een auto en gaan rechtstreeks naar de basisschool waar we de schooluniformen, teenslippers en een pennen gaan uitdelen.

Rond een uur drie komen we aan bij de basisschool. Er staat aan weerzijden van het pad een rij kinderen en leerkrachten. Ook zien we veel ouders die nieuwsgierig toekijken.
Als we naar de school toe lopen beginnen alle kinderen te klappen. Als we bij de school aankomen zien we tafels klaar staan met daarop een vlaggetje van Nederland en Cambodja.
Eerst houd de leraar een toespraak voor de kinderen. Hierna is er nog een voorstelling van een meisjes dansgroep, die een traditionele Cambodjaanse dans voor ons danst . De meisje zien er erg mooi uit en ze dansen erg mooi. Hierna worden de schooluniformen, teenslippers en pennen uitgedeeld aan alle kinderen. Omdat de temperatuur ’s middags ongeveer 38 graden is spreken we met de kinderen af dat ze de uniformen niet hoeven aan te trekken maar dat ze voor de foto’s het in de lucht mogen houden. We zien veel blije kinderen en gaan met een goed gevoel weg bij de school.

We zijn hierna naar het huis gereden waar we de familie van Yean weer ontmoet hebben.
Dit is toch altijd wel weer heel bijzonder als je elkaar een jaar niet gezien hebt.
We hebben gezellig samen gegeten, geklets en we hadden voor iedereen een cadeautje gekocht. Het was dus ook een beetje pakjesavond gevoel.

Helaas lukt het niet om foto's te plaatsen er is een probleem met de site.

• 03 Juli 2013 - 12:43

Caroline En Andre:

Fijn om wat van jullie te lezen en dat jullie weer bij je familie zijn. iedereen ook weer blij om jullie te zien denk ik. Gaat het goed met ze? hier is het vandaag weer herfst, dus geniet van de warmte. Geef ze allemaal en cambodjaanse knuffel.

• 03 Juli 2013 - 12:53

Jans:

Ik leef met jullie mee en voel de familie heel dichtbij. Wat zou ik nog graag even om een hoekje kijken.
    Geef de familie heel veel liefs van mij en iedereen de hartelijke groeten. Voor jullie veel genieten hoor want de weken vliegen zo weer om.

• 03 Juli 2013 - 18:23

Annigje En Harm:

Gelukkig dat jullie goed aangekomen zijn en dat het opnieuw een warm welkom was.
    Fijn dat ze zo naar jullie uitzien, ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Geniet ervan en een hartelijke groet aan allen.