aankomst bij de familie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu aankomst bij de familie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stichting Hart voor Cambodja - WaarBenJij.nu

aankomst bij de familie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Stichting

12 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Zondag 11 juli 2010

Vanmorgen wilden we op tijd naar de familie in Cambodja vertrekken. Om 8.uur stond de bus klaar voor ons hotel. Eerst alle bagage in de bus laden.
Hierna moesten we Yean’s zus Aun nog ophalen.
Ook zijn we nog langs een grote supermarkt gereden om zeep te kopen. Dit willen samen met nog een grote wasteil, tandenborstel en tandpasta schenken aan arme mensen in Cambodja.
Met een beetje vertraging vertrokken we naar Cambodja. Het is een reis van 3,5 uur naar de grensplaats Poi pet. Om 14.00 uur kwamen we bij de grens aan en moesten we eerst onze visa regelen. Dit is altijd een tijdrovende klus omdat er heel veer formulieren moeten worden ingevuld.
Toen om 15.00 uur alles geregeld was konden we de grens met Thailand – Cambodja oversteken.
Altijd heel bijzonder want alle bagage hadden we op een houten handkar geladen.
Een Cambodjaanse man duwde de kar vervolgens over de grens (zo’n 1 km lang).
Aun die geen visa hoefde aan te vragen was ons al voor gegaan en had intussen twee taxi’s geregeld. Na ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij de familie.
Het was weer een warm welkom.
Alle familieleden gedag gezegd “tjom reep soer” in Cambodjaanse taal.
We moeten wel weer wennen aan de warmte. Het is heel vochtig warm en we lopen helemaal leeg.
Belangrijk is dan ook dat we veel drinken.
Om 18.00 uur is het donker in Cambodja dus gaan we voor het donker word nog snel allemaal even douchen.
Hierna gaan de kinderen nog even voetballen,.
Ook hier in Cambodja weet allemaal dat Nederland (vannacht om 13.30 uur Cambodjaanse tijd) moet voetballen tegen Spanje.
Het leuke is dat iedere taxi chauffeur over het voetbal begint en ze kennen allemaal “Arjen Robben”.
Wij kunnen vannacht wel voetbal kijken! We hebben onzen oranje shirts al aangetrokken.
Yean heeft ’s avonds nog lang gepraat met haar 3 zussen en vader, het is ook alweer een jaar geleden dat ze haar familie gezien heeft.
Ook heeft de familie nog leuke foto’s gekeken op de laptop die wij hadden meegenomen.

• 12 Juli 2010 - 13:01

Hoi hoi vriendjes,
    Fijn dat alles tot nu toe zo goed is verlopen. De meegestuurde foto's leveren ons vele dankbare herinneringen op. We zijn jullie er dankbaar voor. Groetjes aan de familie.